mércores, 6 de abril de 2016

D'amiga'l xustu talle y el so nome (Jordi de Sant Jordi)


D'amiga'l xustu talle y el so nome


D'amiga'l xustu talle y el so nome
poques hai que los puedan amosar
como facéis, muyer, vós pa trunfar:
sin maestría guapa, guapu'l cuerpu.
Bienaya Dios, mandando a la Natura
que vos formara tala que vos sirva,
y vos lloe, vos tema y vos venere;
que bendigo'l mio Dios y mio ventura.

Que'l vuesu xestu amuesa tal valor
que tol mundu tenéis d'aseñoriar;
y mal queda aquella que quier tar
xunta vós pa facevos compañía,
y entá la d'estatura ruina más.
Y a los amantes quiero desmentir:
que dala tien lo propio d'una amiga
como vós por compás o derechura.

Dellos dirán que dixi gran llocura
desque quiero xulgar corazu ayenu,
que caún el so puxu pon n'amar
muyer que-y preste, sía ella quien sía.
Digo que bien, mas faen llocada clara
al dar nome de rei al so vasallu;
que vós mostráis que debe obedecevos
el ruin, y el grande, al ver vuesa figura.

Como'l ferre tien drecha señoría
ensin cuenta penriba del ñerbatu,
drechu habéis vós pa tou cor soxugar
d'aquelles que yo digo un cientu veces;
porque erra na pura cononocencia
el que claru zafiru llama al xaspe
o a rosina del monte flor de lis,
que nun nos fixo Dios d'una fechura.

Entá dirán muyeres per qué vía
yo quixi de razón tala falar,
na que pierdo, por Dios, un bon callar,
que soi pequeñu y curtiu de guapura.
Yo otórgo-ys: muyer mala tien procuru
en tener señoría sobre l'home.
Vós sois señor, yo siervu; otro nun quiero:
no qu'a min fai lo malo nun m'esmuelga.

Reina d'honor, aquel que bien maxina
vuesu cuerpu formosu ha camentar
qu', ensin mentir, habéis fustax d'amiga
y que de xuru en vós s'atopa'l prez.

¡Tenéi bona fortuna, nobles dames!
Y nun me maldigáis polo que dixi,
que munchos bienes faen arriquecer:
ansí, por vós, la qu'amo yo ameyora.