xoves, 7 de abril de 2016

En mal poder y sitiu yo afité (Jordi de Sant Jordi)



En mal poder y sitiu yo afité


En mal poder y sitiu yo afité
mio corazu y mio fatu pensamientu
siguiendo amor, so llocu mandamientu,
cual ciegu, lo que val poco queriendo;
mas llocu ye quien quier la compañía
de dama vil, enllena traidoría,
y más llocu'l que quier amor sirvir
llealmente y el so camín siguir.

Y, poro, digo, ye verdá y non xuegu:
como aquel que lu ponen en tormentu
que-y faen dicir aína na tortura
de lo que nun ye vero que ye cierto,
y asina digo mal, que nun diría,
mas amor fai engañu ya falsía
al más lleal, y failu mentir llueu,
y al pelgar, falsu y fatu fai que gocie.

Polo que veo inxusto me sutrumo
con raxón, me revuelvo y m'arrepriendo,
qu'amor en munchos sitios s'equivoca,
que fai xubir, y a otros amiyar;
por ello fai camín la desventura,
y nun val llei, bondá nin cortesía,
nin ser ardíu, francu nin valiente,
antes vais ver floriá'l falsu y cobarde.

Quixera más sirvir de cocineru
nel infiernu, y sufrir esti tormentu,
que non sirvir muyer desconociente,
y tanto cuanto Enoc vivió vivir;
muyer tala que-y presta falcatrúa
suplico a Dios que muerra en breve tiempu,
qu'ella fai a les otres maldicir
y el so amor tarrecer a munchos homes.

Nun ha feme muyer del blancu yá
mariellu de magar, nin siendo sabia;
toi en puntu de fer el xuramentu
de nu'averame a nada qu'a elles cinque,
si toes elles son d'esta ralea;
mas nun lo creo yo nin lo quixera,
nin tampoco que toes errar quieran,
mas teo yo pa min que les más erren.

Amor, bien llocu ye'l qu'en vós s'esfota,
nin en muyer que muda la pallabra;
que tienvos el que menos vos requier
y piérdevos aquel que quier siguivos.