luns, 11 de abril de 2016

Estrañeza, dolor, noxu y deséu (Jordi de Sant Jordi)



Estrañeza, dolor, noxu y deséu


Estrañeza, dolor, noxu y deséu
desque partí de vós diénonme asaltu,
tan fuerte que yá nada nun me presta;
cuanto veo prestoso vien me fadia.
Y tantu mal me fixo la partida
que m'amurnio al nun vevos como enantes,
y davezu sospiro de dolor
y temo nun me mate'l mio deséu.

Cuando de vós partí, cuerpu xentil,
y vos vi allarriba en miradoriu,
morrer cuidé, y sentí grave dolor:
ansí m'apierta amor col so poder.
Mas forciáu yo forcié mio voluntá
y espidíme de vós, gociu mio vida,
desesperáu, llanxendo ya llorando,
maldiciendo la mio triste partida.

Magar viviera enantes con desprestu
polos celos qu'entós vos alloñaran,
cuando yo vos podía ver tan solo
nel intre lo demás escaecía;
mas toi agora lloñe de tou prestu,
cargáu d'amor y probe de ventura,
y amándovos tan fino nun vos veo,
y poro morreré si un tiempu dura.

Cuando la mio partida yo recuerdo
y pienso en vós, paezme que vos veo;
naquel puntu me cuerre un sentimientu
pel cuerpu que me fai llorar los güeyos.
Dempués va al corazón y fai que glaye
con voz aspro: «Ai, ¿ú tas, mio señora?
¿Ú tas, mio bien? Que muerro de deséu
por nun te ver». ¡Y tanto vos estraña!

Tá vos veo suañando pela nueche,
y el mio cuerpu reposa nello un poco;
y a otru día allegre voi pensando
que col vuesu donosu cuerpu tuvi.
Suplícovos, darréu, qu'en min penséis,
como agradecimientu, una hora al día;
qu', a mio fe, cada vez vos amo más,
y amburio más na vuesa bienquerencia.

Isabel, tal poder tenéis en min
que vivo en penitencia nun vos viendo;
mas lo más llueu y aína que yo pueda
el vuesu xeitu habré yo dir a ver.

Que tan iráu conmigo ta'l corazu
mio y tan enraxonáu pola partida
que quier matame y diz qu', a la so fe,
mentanto nun vos vea nu'ha quereme.