martes, 5 de abril de 2016

Oyéi lo que vos faigo saber, dames (Jordi de Sant Jordi)

Oyéi lo que vos faigo saber, dames


Oyéi lo que vos faigo saber, dames,
en cualesquier estáu o llei que seya:
si vos demuestro amor nun me creáis,
que xuro que lo faigo por falsía.
Tan poques tais dispuestes pal amor,
que m'esqueiz tou deséu y voluntá;
mas pa que nun podáis negame nada
avísovos en públicu pregón.

Quiero a toes mostrar primeramente
que ye xusto se sienta lo que digo,
que nun cuido qu'en cien podáis mostrar
una que quiera llei de xentil vida.
Seique sedrá formosa ya valiente,
d'estatura curiosa, noble, honesta,
mas nos cuerpos hai güei mudanza tala
que firmeza en nengún nun se detién.

Por ello quiero obrar mui sabiamente,
que gran llocura ye perder el tiempu.
Y bien sé qu'ha dicir dalguna xente
que lo faigo al pasar necesidá.
Mas non tanto que dala nun m'aguante,
si quiero so amistá, a les mios espenses;
mas vivir nun me presta na discordia,
nin que d'errar m'acusen por ser llocu.

Fáigovos saber tá, con desconsuelu,
que nun pienso ameyore amor col usu,
desque ye posaderu de mal puertu,
y nun convién tener nél esperanza.
Guárdese aquel que fai qu'heba guardase,
que yo he tar colos güeyos bien sollertes;
mas dígovos que nada nun me presta
callar pa fechu talu atapecer.

Nun soi fer otro y gran dolor atopo
depuestu de la rienda del amor,
qu'engordé de magar aquel momentu,
y voi puercu de paya y desdexáu.
Mas si dalguna al goxu quier volver
y dicir bienes d'ella me fixere,
ná me fixera en mundu tantu bien,
qu'a naide Dios conseya ensin amor.

La meyor que nació, reina d'honor,
darréu que yes lleal, firme y formosa,
decidí que con vós había avenime,
si vos presta esclariar el mio maxín.

Tala como vós xusto ye sirvila
cadaldía, y besa-y goniella y manes,
y a otra non, ansí-ys preste o bien-yos pese,
que nun tenéis segunda nin pareya.